© 
CHeTA

 

 

 

vorige weekaheads

engelstalige w.a

Het weer in 2010

Kruiden & astrologie

CHTA startpagina

Sacred Music startpagina

Maankalender 2010

Maantransits door de tekens

Op welke dag van de week ben je geboren?

Nederlandstalige astrologieboeken

Amazon astrologybookshop

 

 

 

from CHTA© 

DE WEEKAHEAD 

no. 540 - 30 augustus/19 sept 2010
Deze informatie is bedoeld voor mensen met minimaal basiskennis van de astrologie.  


Jupiter conjunct Uranus

retrograde in Vissen deze keer, we hadden 8 juni al Jupiter/Uranus in Ram en eigenlijk is er maar 1 woord voor : POTENTIE, en dan bedoel ik potentieel nieuwe mogelijkheden. Nu, met deze tweede conjunctie, is er een heropleving van de potentieel nieuwe mogelijkheden in voorbereiding. Hebben jullie niet ook het idee dat nieuwe horizonten zich aandienen, dat er allerlei nieuwe mogelijkheden opdoemen? Zelf zie ik er zoveel, dat ik bijna lamsla en eigenlijk helemaal niets doe (echt Vissen).  Dinsdag komt de Zon in aanraking met deze conjunctie, in oppositie ermee. Een oppositie is een bewustwording.  Een bewustwording kan leiden tot een wakkerworden, er start een nieuw seizoen, het najaarsseizoen:-)  Bereid je er maar op voor, wordt wakker, pluk het leven, en zie ook voor jouw leven nieuwe ontwikkelingen gloren, (ook al moeten we nog even door de brei van oktober heen met Venus retro in Schorpioen, en Mars idem, niet retro, maar wel in Schorpioen..)

Kleurrijk is kinderlijk!

Ik had het wel verwacht. We leven in een dermate kleurloze maatschappij dat kleurrijk als kinderlijk wordt ervaren en niet als professioneel...  afgelopen zomer heeft Windesheim op kosten van het ministerie van Economische Zaken (2,000 euro) een onderzoek uitgevoerd naar deze CHTA website.  Het resultaat kun je als je zin hebt nalezen in een pdf bestand.  De conclusie die ik aan de eindrapportage verbind is dat, na twaalf jaar, de sterretjes op de homepage bij gelegenheid weg zullen gaan ... en ... dat de respondenten geen enkel idee hebben over prijzen in de astrologie...  dus dat ik ze niet al te serieus kan nemen.  

B.schreef:

Weten-op-het-schap.............
Hoewel ik zelf 'wetenschapper' ben, krijg ik toch wel jeuk bij
dergelijke onderzoeken. Ik snap dat studenten de competentie
'praktijkgericht onderzoek' moeten halen. In principe is het onderzoek
en het rapport ok en goed uitgewerkt. Maar toch....

Wat blijft hangen is de vraag 'hoe krijgen we astrologie en horoscopen
beter over het voetlicht? Ik merk dat we onvoldoende in staat zijn om
de waarde van een duiding en de informatie die je als astroloog
doorgeeft voor een breed publiek bekend te maken.

Wat werkelijk van (wetenschappelijke) waarde zou zijn, hoe een consult
op de langere termijn uitwerkt. Heb coachingstrajecten uitgevoerd,
inclusief een duiding van geboortehoroscoop, transits en progressies.
Het is me al meerdere keren opgevallen dat het vaak gaat om kleine
momenten, een heldere gedachte of bespiegeling tijdens een consult of
coaching. Vaak, veel later in de tijd, wordt duidelijk wat de waarde
is geweest. Het gaat dan om momenten waarvan de clienten mij
vertelden: ik moest aan jou denken, je zei toen dat en die gedachte
heeft me geholpen om een keuze te maken, even niets te doen, juist in
actie te komen, etc etc.

Het gaat dan niet om evidence based astrologie ( bestaat dat
eigenlijk??), maar meer om het doorgeven van informatie en advies.
Het zijn de 'sterretjes' in het consult die ertoe doen, niet meer en
niet minder...
En ook B. schreef:
Hoe kom je erop om zoiets te doen? :-)

<Het werd me aangeboden:-) maar ik had andere verwachten, het zou namelijk om 
een "innovatieproject gaan>

Bij het eerste alinea vh rapport steeg mijn irritatie-grens al.

Ik heb zo de pest erin dat mensen als consumenten worden gezien.

Je bent te duur mens! zegt de consument.  Natuurlijk zeg hij dat. 


Zeg, Waterman met Venus in Vissen, je gaat toch niet voor niets werken? 

Hť? Als iemand niet duur is, dan ben je het wel....


<nou, ik heb al drie jaar mijn prijzen niet verhoogd, ik stond eigenlijk op het punt 
ze te verhogen, mijn grootste verbazing was dan ook de reactie van de "consument"
op mijn prijzen, het geeft aan hoe weinig ze er van af weten>


Laten we maar voor zorgen dat Astrologie NOOIT officieel (he)erkenning krijgt.
<Amen!!>

Mijn accupucturiste kreeg een waarschuwing van haar beroepsvereniging (kost giga
veel geld bovendien) omdat ze stickers had op de binnenkant van haar kastdeur. Ze
moest zich verantwoorden voor een komissie van 2 vertegenwoordigers.

Ook het feite dat ze 69 jaar is, beviel niet.....en ook dat ze zo goedkoop was. 

Er wordt tijd dat er een echte tegenbeweging komt.
<binnen 2 maanden gaat de progressieve Uranus bij mij Direct lopen:-))) >


Ik heb de Maan in Waterman in X ....:-) in mijn solaar.
:-))

 

Lisette schreef:

Ow Joyce,

Laat je de sterretjes wel ergens op je site achter? Op de afdeling 'spelen'?
Je wilt niet weten hoeveel plezier ik er in heb om die sterren over het scherm te
slepen. Regelmatig ook een reden om mensen te verwijzen naar je site :))
Mijn vriendje roept nu: die heb ik al zo vaak proberen te pikken, ik vind ze prachtig!
Dussss, er zijn liefhebbers, als je ze laat verdwijnen gooi ze maar deze kant op.
Wij hebben er wel een plekje voor :)

Hartelijke groeten,
Lisette

Hoi Lisette, tegen de tijd dat ik er aan toe kom zal ik kijken of ik het script van de sterretjes
terug kan vinden zodat je ze ook kunt gebruiken:-)
Katia schreef:
Beste Joyce,

Ik ben het helemaal oneens met de conclusie dat de 'sterretjes' storend 
zouden zijn en best kunnen verdwijnen.  Ik herinner me goed toen ik jouw 
website ontdekte en deze sterretjes zag ik er helemaal weg van was.  Ik 
ben zelfs gaan zoeken of ik mijn cursor ook zo kleurrijk en levendig 
maken kon omdat ik dit zo geweldig vond.  Maar ik heb niet gevonden hoe 
dit mogelijk was.
Dus voor mij graag een kleur- en sterrenrijke CHTA - cursor !
Janny schreef:
Jouw website was de eerste astrologiewebsite die ik ontdekte toen ik (eindelijk)
internet kreeg. De sterretjes vond ik geweldig! En nog steeds speel ik er even mee
als ik naar jouw website kom (en dat doe ik heel regelmatig!). 

En wat over prijzen wordt gezegd: onwetendheid. Er is duidelijk geen vergelijkend
warenonderzoek gedaan. 

Maar wat je ook beslist en hoe de website er ook uit komt te zien, ik blijf je
volgen want je inspireert en bemoedigt mij met jouw inzichten.
<dag Janny, ja, dat heb ik de onderzoekers ook verteld, dat er absoluut geen kennis van zaken
was bij de respondenten. Ik had die vraag er speciaal ingezet omdat ik soms vragen krijg
van mensen waarom mijn opleiding zo goedkoop is, ze durven zich dan (notabene) niet
in te schrijven:-) Dus ik was echt enorm verrast door wat de respondenten van de prijzen 
vonden- mijn mededocent van de opleiding zei: en, ga je je wat aantrekken van de uiterlijke
Saturnuswereld??? ik heb voorlopig geen tijd, maar bij gelegenheid zal ik de website wat 
inzichtelijker maken, eentje gericht op de uiterlijke en eentje gericht op de innerlijke Saturnus-
wereld:-)
Sasha schreef:
Hallo Joyce,
Vanaf mijn 17de heb ik de sterretjes iedere week gezien, soms zelfs meerdere keren
per week. Ze waren vooral in de eerste jaren dat ik ze zag een sleutel naar de bron
van informatie op je site. Nu, 10 jaar later, moet ik er afscheid van nemen. Vele
rondjes heb ik ermee gemaakt, zo eenvoudig en toch schitterend als ze zijn. Ik hoop
ze nog eens terug te zien in actie. Gewoon een keertje weer activeren in een rebelse
bui.
Hartelijke groeten,
Sasha      
En nu ik eenmaal begonnen ben met het publiceren van reacties, gaan we nog even door:
Ilse schreef (alsof ik al die mensen ken, nee hoor:-)
Zag de resultaten van het onderzoek van Windesheim op je site. Moest wel
lachen om de sterretjes. In feite hoort het echt bij jouw website, en ik
denk dat elke bezoeker van jouw site dit na al die jaren wel weet. Ook qua
prijsstelling heb ik niet de indruk dat je te duur bent. Maar ja, wie ben ik
om dat te zeggen.

Als je het mij vraagt, en ik heb een marketingachtergrond, laat een
astrologiebedrijfje zich niet echt onderwerpen aan een regulier
marktonderzoek.

Gewoon zo doorgaan, ook wat kleurgebruik betreft!
<Dank je wel Ilse, ik moet bekennen dat ik het wel grappig vond dat het ministerie van EZ
2000 euro wilde dokken voor een astrologiesite, het zou om een innovatieproject gaan, 
ik dacht oorspronkelijk, mooi, dan kunnen die Windesheimer boys mijn opleiding eens
even innoveren (internetopleiding), maar het ging dus om een eenvoudig marketing-
onderzoek:-) >
Annemie schreef:
Haha, leuk om te lezen dat onderzoek.....

Sinds wanneer laat jij je voorschrijven hoe jouw website er uit moet zien?

En wat die respondenten betreft,hebben zie die ergens weggehaald en dat
geclusterd ?

Elk onderzoek gaat uit van axioma's en ook hier zie je dat weer terug,de
vragen bevatten vaak al het antwoord.

Blijf origineel en jezelf .
An1 schreef:
Ik las nŤt op je website de beoordeling. Is nogal verdeeld lijkt me zo. Je kunt
uiteindelijk nooit iedereen tevreden maken.
Enne wat te denken van websites die allemaal op elkaar lijken? Is dat dan prettig
professioneel? 
Doet me beetje denken aan de cosmetische chirurgie. Ik zie zo af en toe weleens zo'n
programma. De vrouwen lijken daarna op elkaar!. 
Yee wat boeiend allemaal Barbies :-).
Dus dat is de reden dat je de sterretjes hebt weggehaald?
<An1: ik begin me af te vragen of ik ze wel weg moet halen met al die reacties:-) 
maar je inzicht in dat alle websites tegenwoordig net Barbies zijn, zeg maar, daar ben ik 
het wel zo roerend mee eens>
Professioneel betekent vaak in de praktijk : weinig/nauwelijks persoonlijk.  Maar
dat moet je wel willen. Als ik mijn website  strak professioneel
zou maken of laten maken komt er een ander publiek dan nu. Nee dank je :-).

Wat betreft je weekahead ondervind ik inderdaad dat nu, de laatste dagen er van
alles in de lucht "hangt" van vervelende energie of zoiets want we hebben continu
nare ervaringen met mensen. Mars in Schorpioen misschien?

Ik kom toch weer even terug op "professioneel". Niet zomaar tussen aanhalingstekens.
Gaat toevallig wel helemaal over makelaars :-).
NL makelaar "vergeet" een bouwvergunning te checken terwijl de koopsom inmiddels is
vastgesteld. Zucht ....
Duitse makelaar liegt en niet zo'n heel klein beetje, tegen ons. Beledigend !!
Franse  makelaar is vergeten het  mandat de vente te verlengen (is nu ruim 2 jaar verlopen). 
Een bezichtiging regelen en het mandat niet verlengen is wel erg dom. 

Is dat dan professioneel?

Wordt de term "professioneel" niet net zo gebruikt en misbruikt en veel te veel
gebruikt als het woord "integratie"?
LaK schreef:
Ik lees net deze pdf: http://www.astrologie.ws/windesheim.pdf

Wat me fascineert is de uitspraak:

''Van de respondenten die nog een aan- en/of opmerking hebben gegeven, gaven velen
aan dat de sterretjes van de cursor afleiden. Daarnaast vonden zij de website iets
te druk. In de bijlage vindt u alle gegeven antwoorden.''

Ik vraag me af wat dat toch is in deze vierkante mannenmaatschappij. Ik pleitte op
mijn vorige werkplek voor meer KLEUR, omdat ik AFGELEID werd van mijn werk, door al
dat uniforme GRIJS dat me apert tegenstond, maar nee, alles moest grijs en grauw
zijn, zonder een sprankje smaak. Terwijl toch bewezen is dat kleur ons, organismen,
zeer sterk positief kan beÔnvloeden.

Toen ik jaren geleden mailings voor mijn vrienden maakte, gebruikte ik wekelijks een
andere, fleurige, achtergrond, vaak van jouw expressieve website gepikt. En zij
gaven me steeds weer het compliment: ''WOW! Ik word al BLIJ als ik je volgende
mailing krijg, ben benieuwd wat voor leuke background en styling je nu weer voor ons
in petto hebt! Zo verrassend, LEVENDIG en sprankelend!''

Waarom moet de hele samenleving uit CONFECTIE bestaan? Alles krijgt een etiket dat
het vlees zo uniform mogelijk moet zien te verpakken. Ben je handig in het oplossen
van analogieŽn, ben je hoogbegaafd en dus een beetje raar, ben je snel afgeleid, dan
heb je vast ADHD, kun je je juist prima concentreren, dan heb je aan afwijking op
het autistisch spectrum, zijn kleren in een bepaalde maat te los rond je taille, te
lang voor je benen en te strak bij je bovenarmen, dat heb je kennelijk te brede
heupen en te dikke bovenarmen, wil je je haren paars verven, dan kun je als advocaat
''uiteraard'' niet serieus genomen worden, wil je als jongen in een rok of gewaad
lopen, omdat dit bijvoorbeeld lekkerder zit, dan ben je raar en verwijfd, kleur je
je kantoor roze, dan komt dat ''niet professioneel'' over (zonder dat hier een
LOGISCH argument voor wordt gegeven!) maar het is zoals de oude Grieken zeiden: ''DE
MENS IS DE MAAT'' en in wat voor bizarre, uitgedoofde,
 tijd leven wij?

Ik concentreer me beter op een tekst als er KLEUR achter staat. Ik heb het liefst op
iedere pagina een andere kleur, een ander lettertype en een ander motief.

In mijn huis zorg ik ervoor dat ik nooit 2 keer hetzelfde van iets koop, bij wijze
van ODE aan HET LEVEN: immers, alle organismen zijn UNIEK en zijn OOK pluriform van
verschijningsvorm. Zelfs binnen 1 organisme zie je die pluriformiteit al terug: je
ene oog, voet of borst is meestal groter of kleiner dan de andere. Dus ik heb in
iedere kleur een kopje, ook handig als iemand een tweede kopje koffie wil, dan weet
welk kopje van wie was. Idem voor de handdoeken. Nooit twee keer dezelfde, terwijl
ik ze wel op 1 dag als ''set'' koop. Superhandig, je houdt het makkelijker uit
elkaar en het is altijd weer een spannend feest om je spullen te gebruiken. 

Vandaag las ik in de brievenbus van een vrolijk weekblad dat een meisje schrijft dat
mensen haar een beetje gek vinden, omdat ze altijd 2 kleuren sokken draagt. Men
denkt dan dat zij zich heeft vergist, maar ze schrijft dat ze het juist leuk vindt
zo. 

Gisteren las ik in een boek over honden de volgende passage:

''Voordat in 1859 in Engeland de allereerste hondententoonstelling werd gehouden,
bestonden er binnen hetzelfde ras nog grote verschillen in afmetingen, vorm en
kleur. Tegenwoordig zijn er nauwelijks afwijkingen meer, omdat er voor ieder ras
strenge eisen zijn waaraan de dieren op een tentoonstelling moeten voldoen. Dat kan
schadelijk zijn voor de rassen, omdat de honden hun individuele kenmerken verliezen.
Het kan ook overgeŽrfde kwalen ten gevolge hebben; zo is bijvoorbeeld de Duitse
herder erg gevoelig voor heupdysplasie.''

Dit stukje tekst ervoer ik sterk als een metafoor voor de idiotie waar we als
mensheid mee bezig zijn. We fokken onszelf en de hele natuur (ruilverkaveling,
uniforme huizenblokken conform de schoonheidscommissie, modebeeld op straat,
homohaat, enzovoort) op tot dode, zielloze, robots, waarbij alles hetzelfde moet
zijn. 

Maar we zijn allemaal UNIEK en voor mij zijn juist frivole uitingen op een website
een ode aan wie we ECHT zijn: KLEURRIJK en PLURIFORM!

Ik lees dat op jouw astrologische website de STERRETJES achter de cursor veel mensen
stoorden. Onvoorstelbaar, zulke geinige, dartele, astrologische, schatjes! Laat ik
ze nu juist enorm grappig en MAGISCH MOOI vinden! Ik heb er wat mee gespeeld sinds
ze op het web staan in de vele, voorbije, jaren! En niet alleen ik! Ze zijn gewoon
hartstikke geinig!

Wat ik me serieus afvraag is of, als je het onderzoek uit dit pdf-bestand had laten
doen met proefpersonen die ALLEMAAL astroloog of astroloog in opleiding zouden zijn,
de uitslag hetzelfde zou zijn? Ik kan me namelijk voorstellen dat mensen die
belangstelling of aanleg voor astrologie hebben, iets Uranisch hebben, en dus
helemaal niet zitten te wachten op een saaie, doffe, doodse, burgerlijke,
voorspelbare, voorgekauwde en geen recht aan het UNIEKE EN KLEURRIJKE INDIVIDU
doende website!

Op iedere pagina een andere background colour! Feest! Telkens weer een nieuwe
verrassing! Sterretjes, lekker beweeglijk en origineel! Leuk!

Toegegeven, ik heb Mercurius in Waterman staan, als heer van huizen 5 en 6, dus
zodra ik (als hobby of voor mijn werk) achter de computer stap, geniet ik juist
enorm van alle Uranische bliksemflitsen die ik op het web ontmoet. Ik ben me ervan
bewust dat smaak iets persoonlijks is en mijn eigen voorkeur me vermoedelijk door de
kosmos wordt ingefluisterd. Aangezien we echter de Time of Aquarius doormaken, zou
ik de sterretjes maar vrolijk laten ronddansen, zeker voor een astrologe die een
website aanbiedt over astrologie aan (potentiŽle) astrologen, die vast ook iets
dartels en Uranisch hebben. Maar als je een rouwcentrum zou hebben (om maar in te
spelen op de sterke Schorpioen stand aan het firmament momenteel) dan zouden
sterretjes eigenlijk ook niet misstaan, onder het motto: niets kosmischer, want
multi-dimensioneler, dan de dood. :-)
 


nog meer schoolnieuws
-ingestuurd door Jan C. Weber-

Zojuist zag ik een bericht dat het aantal leerlingen dat naar HAVO/VWO gaat sterk is toegenomen.

Gingen tot voorkort zoín 60% van de leerlingen naar het Voorbereidend beroepsonderwijs en 40% naar HAVO/VWO, nu is dat aantal nagenoeg gelijk.

De Raad voor het Onderwijs wil er een onderzoek aan wijden.

Dat geld zou men beter aan de ontwikkeling van de astrologie kunnen besteden want de verklaring is tamelijk simpel.

Uranus is namelijk in januari 1996 in zijn eigen teken Waterman gaan lopen, en de kinderen met Uranus in Waterman zijn de laatste jaren naar het voortgezet onderwijs gegaan.

Deze ontwikkeling zal nog wel een aantal jaren voortduren en niet ophouden op het moment dat Uranus in Vissen is gaan lopen. Omdat op dat moment Neptunus in Waterman loopt is er sprake van een wederzijdse receptie.

Naar mijn idee kunnen kinderen met deze receptie heel beeldend zijn en ook over een fenomenaal voorstellingsvermogen beschikken.

Een probleem dat ik wel voorzie is de geschiktheid van het huidige onderwijssysteem om deze kinderen goed hun weg te laten vinden.

Hier verwacht ik vooral veel uitval omdat de nodige inspiratie voor de kinderen wel eens ver te zoeken zou kunnen zijn.

 

Nieuw : Mercurius loopt weer recht:-)
toegevoegd aan de workshoppagina: internetsessie over de Mercurius transitcyclus op zondagavond 14 november 20.00 uur (5,00 euro)

Astrotime: het septembernummer is verstuurd, BelgiŽ wordt deze week verstuurd.  Er is ook weer een ouder nummer toegevoegd aan http://www.astrotime.nl (nummer 200118)

september 2010

De eerste tien a twaalf dagen van september zullen vast aanvoelen als de laatste tien a twaalf dagen van de zomer cq vakantieperiode.  De sterkste intensiteit van september ligt tussen 13 en 15 september:

*op 13 september loopt Mercurius weer recht
*op 14 september gaat Pluto rechtlopen
*op 15 september gaat Mars in Schorpioen lopen, terwijl Venus al op 8 september in Schorpioen is gaan lopen.

Zoals regelmatige lezers van deze column vast wel weten, geloof ik dat de twee momenten in het jaar die van het grootste belang zijn, de omkeermomenten van Pluto zijn. In het voorjaar, als Pluto retro gaat lopen, is het heel vaak een persoonlijke ingreep in ons leven, in het najaar, of liever, in de late zomer, als Pluto recht gaat lopen,  is het heel vaak iets van meer mondiaal belang, iets in het groot, wat ons echter toch weer diep persoonlijk kan raken.  We zullen het zien, maar wat er momenteel nog suddert, kan ineens naar buiten komen zo half september, vooral als Mars in het teken van Pluto gaat lopen, Schorpioen dus.  Ik vermoed dat er nieuwe moeizame economische berichten komen, of ingrepen, die ons kunnen raken. Dat wat in augustus niet is gebeurd, en wat veel astrologen hadden verwacht, kan alsnog vanaf half september t/m oktober plaatsvinden, maar niet in die mate als verwacht werd.  Tweede helft september en oktober kunnen echt wel confronterend zijn en aanpassingen van ons vragen. In oktober gaat Venus trouwens ook retrograde lopen, in  Schorpioen, hetgeen ook een merkwaardige situatie kan geven.  Een gewaarschuwd mens telt voor twee, dus als je weet dat het even moeilijk kan worden vanaf ongeveer half september, wel, dan kun je je houding daarop aanpassen, en gewoon even de mouwen opstropen, zogezegd.

Ik heb ook nog heel leuk nieuws, vind ik zelf, en dat betreft allerlei uitwassen die te maken hebben met het eerste internationale cyberspace congres, waarvan de video, mocht je nog steeds niet weten waar ik het over heb, momenteel op de indexpagina staat.

In de eerste plaats heeft CHTA cursiste Gonda Remon de beurs gekregen om het gehele congres ter waarde van 450 dollar gratis mee te mogen maken. Gefeliciteerd Gonda! Het zal een intense ervaring worden, met de ene toplezing na de andere van astrologen die je anders niet zo gauw ontmoet tenzij je naar Amerika vliegt.

Het eerste cyberspace congres wordt georganiseerd door het Amerikaanse online college van astrologie, ben ik inmiddels achter  (ik dacht oorspronkelijk dat het een Australische onderneming was, grinnik) en ik heb mijn eerste trainingsessies gehad. Ik was zo diep onder de indruk van de mogelijkheden die het OCA heeft om online visueel dingen te organiseren, en vertelde dat aan de presidente ervan, die ik overigens goed ken. Tot mijn verrassing heb ik pardoes toegang gekregen tot hun congresfaciliteiten, die ik zelf te duur vond om te nemen, en dat is heel opwindend nieuws. Breekt er een nieuw tijdperk aan met andere manieren van lesgeven, of lezingen, of sessies, of `webinars` ? Als Waterman ben ik dol op dat soort nieuwe opwindende mogelijkheden en zie al van alles voor me, wat ik nog niet 1,2,3 voor elkaar heb want het vergt de voorbereiding van heel wat nieuw en ander les/ of lezingenmateriaal.

Maar, we gaan eerst een proefsessie doen en die eerste proefsessie is gratis voor iedereen, en gaat over wat je eigenlijk allemaal met Pathfinder kunt doen. Want de mogelijkheden van die visuele classroom , oftewel klaslokaal, zijn zodanig dat ik online heel erg makkelijk in beeld kan brengen hoe Pathfinder werkt en wat je er allemaal mee kunt en meteen vragen kan beantwoorden van deelnemers. Ik geloof namelijk dat niet iedereen die Pathfinder heeft weet wat je er allemaal mee kunt doen.  Wat jij nodig hebt is alleen een computer en internettoegang en een microfoon aangesloten op je computer. Als je tenminste wilt dat ik je kan horen.  Je hebt niet eens een webcam nodig. Ik plan de Pathfinder sessie zondag 5 september aanstaande om 20.00 uur s avonds. Ik moet het nog uitzoeken maar ik geloof dat het aantal deelnemers beperkt is tot 26. Er zijn al heel wat emailcursisten die zich hebben opgegeven maar je hoeft niet perse een emailcursist te zijn om mee te doen. Alle Pathfindergebruikers zijn welkom, maar ook als je het nog niet hebt en dan een demo online wilt kunnen zien, kletsend met anderen of met mij, ben je welkom als er nog plek is, en anders organiseer ik een tweede sessie.  Heb je dus belangstelling, geef je dan even op.

Na die proefsessie ga ik waarschijnlijk een serie duidingslessen cq workshops organiseren, gezamenlijk een horoscoop duiden,  vermoedelijk ook op zondagavonden, maar die zullen niet gratis zijn.  Als je me kent, weet je dat de prijs echter ver onder de gangbare prijzen ligt, dus daar hoef je je niet al te veel zorgen over te maken. Als ik zelf iets heel leuk vind om te doen... aankondigingen van nieuwe sessies  volgen uiteraard vanzelf.

 

 

 

© Joyce Hoen,  2010, e-mail chta @ astrologie.ws